امور رفاهی دانشگاه

معرفی امور رفاهی دانشگاه :
      مهمترین و اثربخش‌ترین سرمایه هر سازمانی، منابع انسانی آن سازمان بوده و رسیدن به تعالی سازمانی و رشد و توسعه پایدار میسر نمی‌گردد مگر در سایه وجود منابع انسانی کارآمد و توانمند، لذا توجه به امور رفاهی و نیازهای مادی و معنوی ایشان در اولویت برنامه‌های معاونت محترم اداری، عمرانی و مالی دانشگاه می‌باشد. افزایش تسهیلات رفاهی از جمله ایجاد زمینه های گردشگری، تفریحی و رفاهی همواره باعث بالارفتن بهره وری کاری خواهد بود.واحد رفاه کارکنان دانشگاه با انجام بررسی های لازم و نظرسنجی همکاران محترم علمی و اداری دانشگاه تلاش می نماید تا حداکثرامکانات رفاهی را فراهم نماید.
 

شرح وظایف امور رفاهی دانشگاه:
1- مدیریت و برنامه‌ریزی برنامه‌های رفاهی مانند تفریح ، ورزش، سلامتی و بهبود کیفیت زندگی کارکنان
2- ارائه خدمات پشتیبانی متنوع به کارکنان از جمله فراهم کردن تسهیلات و خدمات مرتبط با بهبود شرایط کاری و زندگی شخصی آن‌ها.
3- برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و آگاهی‌رسانی در زمینه‌های مختلف مفید برای ارتقاء دانش و مهارت‌های کارکنان.
4-ارتقاء فرهنگ سازمانی و ایجاد محیط کاری سالم و پویا از طریق ارتباط مستقیم با کارکنان و شناخت نیازهای آن‌ها.
5- ارزیابی و پیگیری رضایت کارکنان از خدمات و برنامه‌های رفاهی ارائه شده و اعمال بهبودهای لازم بر اساس بازخوردهای دریافتی.
6- شناسایی الگوهای موفق درون واحدی، درون سازمانی و برون سازمانی
7- آسیب‌شناسی و حل مسائل در فرایندهای کاری، مشاهده و تحلیل مشکلات و نیازهای کارکنان
8- ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های رفاهی برای کارکنان، از جمله تأمین فضاهای تفریحی، ورزشی، آموزشی و فرهنگی
9- ایجاد فضایی مثبت و پایدار برای کارکنان به منظور حفظ انگیزه و روحیه کاری بالا
10- ارائه پشتیبانی روان‌شناختی و اجتماعی به کارکنان در مواقع استرس و نگرانی
11- افزایش بهره‌وری و سلامت سازمان با ایجاد محیطی سالم و پویا برای کارکنان
12- طراحی و ارائه دوره‌های آموزشی خاص به منظور تقویت مهارت‌های خلاقیت و نوآوری در مدیران و کارکنان.
13- برگزاری رویدادهای مختلف و اهدای جوایز به منظور تقویت انگیزه و انگیزش کارکنان برای شرکت در فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه.  
14– مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با توسعه و بهینه‌سازی سازمان به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقاء عملکرد سازمان
15- ارائه پیشنهادات برای بهبود عملکرد پرسنل و افزایش بهره‌وری
16- برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی جهت رشد و پیشرفت پرسنل
17- ایجاد سیستم‌های پاداش و تشویق برای ترویج موفقیت‌های مرتبط با فرهنگ سازمانی
18- ارائه پیشنهادات و راهکارهای نوآورانه برای بهبود فرهنگ سازمانی
19- جمع آوری، بررسی و تحلیل پیشنهادات و فراهم آوردن اطلاعات مربوط به قراردادهای مرتبط با امور رفاهی.
20- بررسی شرایط، قوانین و مقررات مرتبط با قراردادهای رفاهی و تهیه توافقنامه‌های مناسب.
21- ارتباط و تعامل با تامین کنندگان و شرکای تجاری برای جذب بهترین پیشنهادات و شرایط قراردادها.
22- حفاظت از منافع سازمان و کارکنان در قراردادهای رفاهی و تضمین رعایت شرایط توافقنامه‌ها.
23- انجام نظارت بر عملکرد تامین کنندگان و ارایه توصیه‌های بهبودی برای بهبود مستمر خدمات رفاهی.
24- تحلیل نیازها و آرزوهای کارکنان و تعیین اولویت‌های مناسب برای ارائه خدمات رفاهی
25- برنامه‌ریزی و اجرای متناسب با نیازها و تعیین‌کردن اولویت‌ها از جمله ارائه فعالیت‌های تفریحی و آموزشی برای کارکنان.
26– ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی نظیر مشاوره‌های تغذیه و وضعیت فیزیکی
27– برقراری ارتباط فعال با کارکنان سازمان و گرفتن بازخوردهای آن‌ها برای بهبود خدمات
28– همکاری با مدیران و رهبران سازمان برای شناخت نیازها و خواسته‌های کارکنان
29– ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به کارکنان در خصوص مزایا و خدمات رفاهی
30– برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی برای ایجاد ارتباط اجتماعی میان کارکنان
31– ارتقاء فرهنگ سازمانی و ارزش‌های مشترک از طریق فعالیت‌های جذاب و متنوع
32– تحلیل داده‌های بازخورد و اقدام به اصلاح و بهبود مسیر امور رفاهی کارکنان
33– ارتباط و همکاری با واحدهای مختلف سازمان برای ایجاد هماهنگی در ارائه خدمات رفاهی
34– ایجاد شبکه ارتباطی با سازمان‌های مرتبط و انجام مشارکت‌های مشترک برای بهترین خدمات رفاهی
35– تهیه گزارش‌های دوره‌ای و سالانه از عملکرد و پیشرفت فعالیت‌های امور رفاهی
36– ارائه گزارش به مدیران و مسئولان سازمان در خصوص اقدام‌ها و نتایج به‌دست آمده
37- تعیین اهداف و اولویت‌ها برای ارائه خدمات رفاهی به کارکنان سازمان.
38- برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برنامه‌ها و پروژه‌های مرتبط با بهبود رفاه کارکنان.
39- هماهنگی با بخش‌های مختلف سازمان برای اجرای برنامه‌های رفاهی در زمان مناسب.
40- تحلیل نیازهای امور رفاهی کارکنان سازمان به صورت دقیق و جامع
41- تحلیل هزینه‌های مختلف
42- ارائه راه‌کارهای بهینه‌سازی
43- انجام امور مربوط به بیمه شاغلین و بازنشستگان
44-برقراری و قطع کمک هزینه عائله‏‌مندی و حق اولاد بازنشستگان
45-انجام امور مربوط به کمک هزینه‏‌های رفاهی (مانند ازدواج و فوت، مهد کودک و ...) 
46- برنامه‏‌ریزی و انجام امور فرهنگی و رفاهی از قبیل: کاروان‏‌های زیارتی، هماهنگی با مراکز رفاهی دانشگاه‏‌ها و سایر ادارات در مورد مهمانسراها و مراکز اقامتی دانشگاه و ...
47- برنامه‏‌ریزی، اجرا و نظارت بر کلاس‏‌ها، تمرینات و مسابقات ورزشی اعضا
48- انجام امور مربوط به وام‌ها مانند ودیعه، خرید و ساخت مسکن دانشگاه
49-هماهنگی بین صندوق‌های قرض‌الحسنه دانشگاه جهت هماهنگی و تبادل اطلاعات
50-واگذاری، تعمیر و نگهداری منازل سازمانی بر اساس مصوبات هیأت امنا
51- انجام امور مربوط به انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان و عمر و حوادث پرسنل و نظارت بر قرارداد؛
52- انجام امور مربوط به واگذاری موقت خانه های سازمانی دانشگاه به اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی؛
53- انجام امور مربوط به انعقاد قراردادهای رفاهی با سایر دانشگاه‌ها جهت استفاده از ظرفیت‌های تفریحی و اقامتی آنها؛
54-انجام امور مربوط به انعقاد قرارداد بیمه اموال منقول و غیرمنقول دانشگاه و بیمه مسئولیت مدنی و نظارت بر قرارداد؛


حوزه های رفاهی:
- مهمانسراها   (سامانه رزرو مهمانسرا)
                    - مهمانسراهای مشهد  
                                        (آدرس: مشهد خیابان نواب صفوی - جنب مجتمع تجاری رفاهی و مسکونی آرمان - داخل کوچه نواب 12 - قسمت درب مسکونی واحدهای مسکونی (302) و (703))
                                        مشاهده نقشه روی گوگل‌مپ
                    - مهمانسراهای تهران
                                         (آدرس: میدان فلسطین - کوچه فتحی وند)
                                        مشاهده نقشه روی گوگل مپ
                    - مهمانسرای ابرار سرعین
                                          (آدرس: سرعین خیابان چالدران - بعد از مجتمع رفاهی قوه قضاییه - شهرک ابرار - مجتمع ویلاهای دولفین - ویلای ابرار)
                                           مشاهده نقشه روی گوگل‌مپ
                   - مهمانسراهای هنر سرعین
                                         (آدرس واحدهای هنر 1و هنر 2  : سرعین کمربندی امام علی - میدان آب به‌طرف کرده ده - جنب مجتمع ویلای فلامینگو)
                                          مشاهده نقشه روی گوگل‌مپ

- فروشگاهها
                   - فرش و موکت محمدزاده ( شرایط خرید )
                   - لوازم خانگی اسنوا ( شرایط خرید )
                   - لوازم خانگی جی پلاس ( شرایط خرید )
                   - لوازم خانگی نزاکت ( شرایط خرید )
                   - لوازم الکترونیکی ( شرایط خرید  )
                    - فروشگاه کولر ( شرایط خرید )     
                    - فروشگاه کیف زنانه( شرایط خرید )
                    - فروشگاه کیف( شرایط خرید )
                    - فروشگاه کفش مردانه( شرایط خرید )
                   - فروشگاه نوت بوک ( شرایط خرید )
                   - فروشگاه لوازم التحریر هنری و معماری ( شرایط خرید )
- تسهیلات بانکی
- سلامت و ورزشی

                    - فروشگاه عینک سامان( شرایط خرید )
                    - فروشگاه لوازم ورزشی ( شرایط خرید )

- امور بیمه
                   - بیمه خودرویی ( شرایط خرید )  
- فرهنگی و تفریحی
                  -
سینما  (  )