مدیریت امور مالی

معرفی مدیریت:

مدیریت امور مالی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، به‌عنوان قلب تپندهٔ مدیریت مالی دانشگاه، مسئولیت حفظ، نگهداری و بهینه‌سازی کلیه اموال دانشگاه را بر عهده دارد. از جمله وظایف کلیدی این مدیریت می‌توان به ثبت دقیق و جامع اطلاعات کلیه اموال از جمله ساختمان‌ها، تجهیزات، ماشین‌آلات و ملزومات اداری اشاره کرد. باهدف شفافیت و نظارت بیشتر، مدیریت امور مالی، سیستم‌های اطلاعاتی جامعی را برای ثبت و مدیریت اطلاعات اموال به کار گرفته است تا اطمینان حاصل شود که کلیه اموال دانشگاه به‌صورت دقیق شناسایی، ردیابی و محافظت می‌شوند.
علاوه بر مدیریت اموال، مسئولیت انجام کلیه امور مالی دانشگاه از جمله حسابداری، پرداخت‌ها، وصول درآمدها و تهیه گزارش‌های مالی را نیز بر عهده این مدیریت می‌باشد. این مدیریت با همکاری سایر بخش‌های دانشگاه، به دنبال ایجاد یک سیستم مالی شفاف و کارآمد است تا اطمینان حاصل شود که منابع مالی دانشگاه به‌صورت بهینه و در جهت تحقق اهداف دانشگاه هزینه می‌شود. از جمله وظایف مهم این مدیریت می‌توان به کنترل بودجه، مدیریت حساب‌های بانکی و ارائه مشاوره‌های مالی به واحدهای مختلف دانشگاه اشاره کرد.


اهداف مدیریت امور مالی:
  1. ایجاد یک سیستم مالی شفاف و کارآمد
  2. تضمین استفاده بهینه از منابع مالی دانشگاه
  3. پشتیبانی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه
  4. ارائه خدمات مالی مطلوب به کارکنان و دانشجویان

شماره حساب های درآمد اختصاصی دانشگاه

معرفی اعضا مدیریت امور مالی:
علیرضا خدادادی مدیر امور مالی
علیرضا خدادادی
شماره تلفن: 35418132-041
شماره داخلی: 309
دورنگار: 35418132-41
ایمیل: a.khodadadi@tabriziau.ac.ir
  1. انجام کلیه امور مالی دانشگاه طبق مقررات
  2. دریافت و وصول درآمدهای عمومی و اختصاصی دانشگاه
  3. تهیه و تنظیم اطلاعات مالی لازم در موارد مختلف دریافت‌ها، پرداخت‌ها و اعتبارات و تعهدات، نگهداری دفاتر اعتبارات و تهیه گزارشات لازم برای مقامات ذی‌ربط
  4. رسیدگی به اسناد و دستگاه‌های حقوق و مزایای کارکنان از نظر انطباق با مقررات
  5. همکاری با واحدهای ذی‌ربط در تهیه و تدوین بودجه جاری و عمرانی دانشگاه
  6. نگهداری و تنظیم اسناد مالی
  7. رسیدگی به اسناد مالی دانشگاه از حیث تطابق مقررات و آئین‌نامه‌های مالی
  8. نظارت بر مصرف صحیح اعتبارات از طریق رسیدگی قبل و بعد از آن
  9. اعمال نظارت در حفظ و نگهداری و تنظیم دفاتر اموال و مراقبت در اجرای قوانین و مقررات مربوط به آیین‌نامه‌های اموال دولتی و نحوه استفاده از آنها
  10. نگهداری حساب‌های اعتبارات در قالب برنامه‌ها، طرح‌ها، فعالیت‌ها و وظایف بر اساس روشهای حسابداری بهای تمام شده
  11. تعیین قیمت تمام شده فعالیت‌ها، خدمات و محصولات واحدهای مجری در راستای نظام حسابداری تعهدی
  12. تهیه و تنظیم گزارشهای عملکرد مالی جهت ارائه به معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع
  13. تنظیم برنامه کار واحدهای تابعه و کنترل و نظارت کار آنها
  14. انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
 
علیرضا پرتو معاون مدیر امور مالی
علیرضا پرتو
شماره تلفن: 35297174-041
شماره داخلی: 174
دورنگار: 35418132-041
ایمیل: a_parto52@yahoo.com
  1. رسیدگی و کنترل نهایی اسناد
  2. حسابداری ثبت و صدور چک
  3. کنترل تنخواه‌گردان جاری و عمرانی دانشگاه
  4. کنترل و حسابداری حساب ودیعه مسکن دانشجویان و کارآفرینی
  5. امور شهریه
  6. امور مالی کارگاه‌های کارآفرینی
  7. امور مالی نمایشگاه آثار هنری
  8. گزارش دوره‌ای اسناد ارسالی و قطعی شده
  9. مسئول ثبت‌نام و برگزاری مناقصات و مزایدات
  10. مسئول سایر دریافت و پرداخت‌ها
 
محبوب صادقی کارشناس امین اموال
محبوب صادقی
شماره تلفن: 35297310-041
شماره داخلی: 310
دورنگار: 35418132-041
ایمیل: sadegi@tabriziau.ac.ir
  1. تهیه لیست اموال، کلیهٔ ساختمان‌های دانشگاه
  2. انجام کلیهٔ امور مربوط به حسابداری ریالی انبار (ثبت ریالی رسیدها و حواله‌های انبار) و صدور سند حسابداری مربوط به گردش انبار
  3. پلاک‌کوبی اموال خریداری شده هنگام تحویل به واحدهای تابعه
  4. کنترل اموال موجود در واحد به طور دوره‌ای
  5. تهیه فرم اموال به تفکیک محل استقرار دارایی و نصب آن در کلیه اتاق‌ها و واحدها
  6. تحویل وسایل موجود در اتاق‌ها و واحدها به افراد استفاده‌کننده
  7. گزارش کمبود و نارسایی اموالی و پیشنهاد در مورد اموال موردنیاز آتی
  8. گزارش اموال اسقاطی و زاید به مدیریت مالی و خدمات پشتیبانی
  9. ثبت و نگهداری دفاتر اموال در رایانه و تنظیم فهرست کل اموال بر اساس منابع تأمین اعتبار و مراکز هزینه و اختصاص شماره برچسب برای کلیه اموال سازمان
  10. نگهداری اوراق بهادار به نحو مناسب از قبیل ضمانت‌نامه‌ها، چک‌ها و سایر اسناد تضمینی
  11. پیگیری و جمع‌آوری فهرست اقلام غیرقابل‌استفاده، اسقاط و ازرده‌خارج مؤسسه جهت فروش و هماهنگی‌های لازم
  12. نظارت بر انجام محاسبات و اعمال کنترل لازم در خصوص قیمت‌گذاری اموال رسیده، فرستاده و امانی
  13. صدور قبض خروج کالا برای خارج نمودن کالا از مؤسسه یا بخش‌ها و ادارات
  14. تهیه گزارش خریدهای انجام شده و رسید انبار و کنترل گزارش‌های مزبور
  15. بررسی دارایی‌های ثابت به‌منظور "ذخیره کاهش ارزش دارایی" برای دارایی‌های صدمه‌دیده و غیرقابل‌استفاده در پایان سال مالی
  16. انجام محاسبه استهلاک دارایی‌های ثابت و پیگیری انتقال به‌موقع دارایی‌های در جریان تکمیل به حسابداری مربوطه
  17. حفظ و نگهداری اسناد مالکیت املاک، ساختمان‌ها و وسایط نقلیه اعم از خودروها و موتورسیکلت
  18. حفظ و نگهداری حساب اموال (منقول و غیرمنقول) دانشگاه و ارائه به مقام مافوق در چارچوب ضوابط ذی‌ربط
  19. صدور برگه خروج کالا (دائم و موقت) و مراقبت در برگشت اموالی که موقتاً از دانشگاه خارج می‌شوند
  20. انجام امور مربوط به نقل‌وانتقال اموال و صدور سند انتقال و اعمال در رایانه با هماهنگی مقام مافوق و واحدهای ذی‌ربط
  21. سایر امور محوله مدیریت امور مالی
 
نسرین شیری کارشناس مسئول حقوق و دستمزد
نسرین شیری
شماره تلفن: 35297309-041
شماره داخلی: 309
دورنگار: 35418132-041
فاطمه علیزاده کارشناس تنظیم و رسیدگی به اسناد
فاطمه علیزاده
شماره تلفن: 35297309-041
شماره داخلی: 309
دورنگار: 35418132-041
  1. نگهداری دفاتر اعتبارات و تعهدات و دیون دانشگاه درخواست و دریافت وجه اعتبارات دانشگاه از وزارت امور اقتصادی و دارایی
  2. دریافت و وصول درآمدهای عمومی و اختصاصی دانشگاه
  3. انجام کلیه فعالیت‌های مربوط به عملیات حسابداری شامل تنظیم اسناد هزینه، لیست حقوق و مزایا و اضافه‌کاری و حق‌التدریس و سایر پرداخت‌های دانشگاه به کارکنان
  4. پرداخت هزینه‌های دانشگاه بر اساس اعتبارات مصوب و ملحوظ نمودن مقررات مربوط، نگهداری دفاتر مالی و تنظیم صورت‌حساب‌های ماهانه و ارسال آنها به مراجع ذی‌صلاح
  5. نگهداری حساب‌های بودجه طرح‌های عمرانی دانشگاه
  6. نظارت بر هزینه‌های دانشگاه مطابق بودجه مصوب
  7. رسیدگی به اسناد مالی دانشگاه از نظر تطابق با مقررات و آیین‌نامه‌های ملی و نگهداری آنها
  8. نگهداری و تنظیم دفاتر اموال و مراقبت در اجرای قوانین و مقررات مربوط به این نامه‌های اموال دولتی
  9. تعیین صاحب‌جمع اموال و مراقبت مستمر در حفظ اموال دانشگاه
  10. تهیه و تنظیم گزارش‌های عملکردی مالی و ارسال آن به مراجع ذی‌صلاح
  11. ایجاد یک نظام اصولی مالی برای آگاهی از کلیه قوانین، مقررات و تصویب نامه‌های عمومی مالی و مالیات کشور و کوشش در اجرای صحیح و مناسب آنها
  12. همکاری با سایر واحدهای دانشگاه در انجام وظایف محوله
  13. انجام سایر امور محوله حسب مورد